بخشش نیکوکاران سلامت همواره جاودان خواهد بود

۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۲ کد : ۱۳۱۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۵
جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: با گذر زمان دانشگاه علوم پزشکی، خیرین و نیکوکاران بسیاری را در حوزه سلامت به ثبت می رساند.
بخشش نیکوکاران سلامت همواره جاودان خواهد بود

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی:در طی سنوات متوالی، نیکوکاران با ارائه کمک های مادی و معنوی بسیار همواره پشتیبان سلامت و درمان بوده اند و در این دوران فراگیر کرونا، همکاری آنها بیشتر از قبل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ ،۶۳۲ نفر به صورت خیرین حقیقی شناسایی شدند و چهار قطعه زمین و ۹۸ اقلام توسط خیرین از جمله تجهیزات اداری، پزشکی و بیمارستانی پلاک گذاری شدند، مایه افتخار است که تنها در شش ماهه اول سال ۹۹، ۵۵۲ نفر خیر حقیقی شناخته شدند و دو قطعه زمین نیز اهدا شد و ۱۵۹ اموال اهدایی خیرین نیز پلاک گذاری شدند، در حال حاضر ۲۹۴ عدد از اموال اهدایی نیز از سال‌های قبل در حال پلاک گذاری می باشند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی در ادامه از خیرین حقیقی و موسسه های خیرین سلامت که در بیمارستان‌ها و واحدهای درمانی استان مرکزی در حال فعالیت می باشند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: موسسه های خیرین گوناگونی با اخذ مجوز از مجمع خیرین سلامت استان، در حال کمک رسانی بوده و هستند از جمله مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری، بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان، بیمارستان امام خمینی(ره) محلات و تازگی نیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک، والفجر تفرش، فرهنگ خسروانی فراهان و امام علی(ع) کمیجان نیز  فعالیت‌های خود را به منظور ارتقای سطح سلامت آغاز نموده اند.

وی در ادامه افزود: در بیمارستان امیرکبیر اراک نیز موسسه خیریه حامی یار به منظور حمایت از کودکان مبتلا به سرطان قریب به ۵ سال فعالیت دارد.

دکتر ظهیری تکمیل کرد: موسسه خیریه فرهنگ و هنر سلامت فرزانگان مستقردر بیمارستان آیت الله طالقانی، مدتی است که با اخذ مجوز از استانداری مرکزی به عنوان موسسه خیریه در حال خدمت رسانی بوده و قابل ذکر است که در بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک نیز با اخذ کد رهگیری از سامانه ثبت وزارت کشور در حال مقدمات تاسیس موسسه خیریه بیمارستانی با اخذ مجوز از استانداری می باشد.

وی ضمن تشکر از انجمن خیرین آشتیانی های مقیم تهران، گفت: انجمن آشتیانی های مقیم تهران سالهاست که بیمارستان امام سجاد(ع) آشتیان را حمایت کردند و ستاد دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در راستای هم افزایی این هدف و با برگزاری جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان آشتیان در صدد بوده که موسسه خیریه بیمارستانی ویژه بیمارستان امام سجاد(ع) در آشیان را به بهره‌برداری برساند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی افزود: در بیمارستان مهر خنداب، موسسه خیریه این بیمارستان نیز کد رهگیری را از سامانه ثبت وزارت کشور اخذ نموده و نام و اساسنامه به وسیله فرمانداری و اداره ثبت احوال تایید شده و به زودی مجوز آن از استانداری صادر می گردد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مراکز، سه مرکز خیریه درمانی در سطح استان، از جمله مرکز خیریه بیماران مبتلا به ام اس جهاندیده (ویژه سالمندان) در شهر اراک و چهارده معصوم در شهرستان آشتیان به مشغول خدمت رسانی می باشند.

دکتر ظهیری در پایان مجدداً از تمامی کمک های مادی و معنوی خیرین تشکر کرد و افزود: تمامی کمک های خیرین چه مادی و چه معنوی برای دانشگاه علوم پزشکی اراک بسیار ارزشمند بوده و با شروع بحران فراگیر کرونا تا به امروز حدود سه هزار نیروی داوطلب برای خدمت رسانی در مراکز درمانی گوناگون و ابعاد مختلف ثبت نام نموده اند که از این میان دو هزار و ۲۵۸ نفر سازماندهی شدند و ۸۳۴ نفر نیز در بازه های زمانی متفاوت و عناوین گوناگون به کار گرفته شدند.


نظر شما :